donderdag 11 februari 2016

Tenten bouwen

Hebben jullie vroeger ook zo veel tenten gebouwd? Nou ik wel! Ik weet nog wel dat ik alle stoelen bij elkaar schoof en dan een lap erover heen. Dat was de boot, en de vloer was de zee, dus daar kon je niet op lopen. En ook buiten, over de waslijn, met de ladder, in die ladder maakte ik een "apenkooi". Dat was wel één van de leukste spelletjes voor mij. Dus wat gaan we doen? Tenten bouwen natuurlijk! Alle lappen, dekens en lakens uit de kast trekken, kussens bij elkaar zoeken en aan de slag.
En dan het belangrijkste: ga de kamer uit en laat de kinders hun gang gaan!

Dat het duidelijk was dat ik van tenten bouwen houd,
kun je wel zien aan dit schattige versje in mijn poëzie album ;-)

Hoera daar is Willeke weer,
Wat zullen we spelen deze keer?
Geduldig speelt ze uren lang,
boven, beneden of in de gang.
En al gauw komt dan de vraag:
"Willeke bouw je een tent vandaag?"
en met een laken en wat touw,
staat dat ding er dan al gauw.
Ingebouwde kamers, keuken en apenkooi,
jongens wat vinden wij dat mooi!
Willeke we zullen je nooit vergeten, 



want zonder jou hadden we van geen tent geweten!


Lappen van Hanging Houses om tenten mee te bouwen

Wat kun je erbij gebruiken?
  • Ladder, stoelen, tafel, strijkplank
  • of buiten een parasol, droogmolen, waslijn, bomen.
  • wasknijpers, touw, veiligheidsspelden
  • lappen, lakens, dekens





Tips:
* heb je geen lappen en wil je de lakens en dekens er liever niet voor gebruiken?
Kijk eens bij de lappen van Hanging Houses De foto's van de tenten in dit blog zijn ook met de lappen van Hanging Houses gemaakt.
 * Ga naar een kringloop of rommelmarkt en neem een stapel lakens mee.
* Maak een pick-nick mand zodat de kinderen lekker in de tent kunnen eten en doorspelen.